Vragen of advies? Bel:

072 - 527 9000

ma - vr: 9.00 - 17.30u zaterdag: 10.00 – 14.00u

Veelgestelde vragen


U kunt zoeken op onderstaande trefwoorden (op alfabetische volgorde). Als u hier klikt, gaat u direct naar alle vragen en antwoorden.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Mail uw vraag dan naar info@happyhome.nl of bel 072 - 52 79 000.

 

 

A

 

 


Hieronder vindt u de antwoorden op bovenstaande vragen:

Aankomst en vertrek

Is het mogelijk om op een andere dag dan in de kalender aangegeven aan te komen of te vertrekken?
Alle mogelijke aankomst- en vertrekdagen zijn aangegeven in de kalender. Wel kunnen wij voor u nagaan of de eigenaar open staat om hiervan af te wijken. Neemt u hiervoor telefonisch of per mail contact met ons op.

 

Wat zijn de in- en uitcheck tijden van het vakantieverblijf?
U kunt tussen 16.00 en 20.00 inchecken en uitchecken doet u voor 10.00 uur op de vertrekdag tenzij anders aangegeven op uw reisdocumenten.

 

Waar krijg ik de sleutel?
U ontvangt de sleutel op het sleuteladres. Dit adres staat aangegeven op uw reisdocumenten welke u ontvangt na het voldoen van de volledige huursom.

 

Waar lever ik de sleutel in?
De sleutel levert u over het algemeen weer in op dezelfde plek dat u deze ontvangen heeft.

Airconditioning

Als er staat dat airconditioning aanwezig is, is dit dan in alle ruimtes?
Nee, dit is niet altijd het geval. Over het algemeen vermelden wij direct hoeveel units er aanwezig zijn. Houdt u er rekening mee dat bijvoorbeeld niet alle slaapkamers beschikken over airconditioning.

Aantal personen

Wat is het aantal personen dat ik mag opgeven bij het boeken van het vakantieverblijf?
Het in de woningbeschrijving genoemde personenaantal is het maximaal toegestane aantal. Bewoning met meer personen is niet geoorloofd. Als u tijdens uw vakantie vrienden wilt uitnodigen, overleg dit dan met de eigenaar of sleutelbeheerder van uw vakantiehuis.

 

Kan ik het aantal personen na boeking wijzigen?
Ja, dat kan en dat mag zelfs kosteloos. De enige voorwaarde waar het aan dient te voldoen is dat het maximum aantal personen niet wordt overschreden.



We willen graag een extra baby meenemen, mag dit?

Als een extra baby/kind tot vier jaar is toegestaan, vermelden wij dit bij de huispresentatie. Mocht dit er niet bij staan, kunnen wij altijd voor u navragen of de eigenaar een uitzondering wilt maken. Hiervoor kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen en wij gaan uw vraag na. In sommige landen is het aantal personen echter wettelijk vastgelegd en hier zijn dan geen uitzonderingen mogelijk. Onze medewerkers zullen u hier dan direct over informeren.

 

Afstanden

Kan ik zien hoe ver alle voorzieningen in de omgeving zijn?

Ja dat kan. Van alle voorzieningen waar wij informatie over hebben, vermelden wij de afstand. Deze afstand is altijd hemelsbreed vermeld.

 

Annuleren

Ik wil mijn boeking annuleren, wat moet ik doen?
Om uw boeking te annuleren, stuurt u een e-mail naar info@happyhome.nl. Hierin vermeld u uw boekingsnummer, reden van annuleren en of u in het bezit bent van een eigen annuleringsverzekering. Naar aanleiding van uw e-mail nemen wij contact met u op.

 

Krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn boeking annuleer?
Het annuleren van een boeking brengt kosten met zich mee. De hoogte van de kosten hangt af van het moment van annuleren en staat omschreven in onze huurvoorwaarden punt 6. Of u (een deel) van uw geld terug ontvangt, hangt volledig af van de reden van annuleren en of deze reden onder het inbegrepen Security pakket valt. Meer informatie over het Security pakket vindt u in de huurvoorwaarden punt 5.

 

Ik wil binnen 14 dagen na het maken van mijn reservering annuleren. Kan dit kosteloos?
Het annuleren van een boeking kan helaas niet kosteloos. Wanneer u een boeking plaatst, is deze direct definitief. De wettelijke bedenktijd van het kopen via internet is niet van toepassing op het boeken van een vakantieverblijf.


Annuleringsverzekering

Kan ik bij HappyHome een annuleringsverzekering afsluiten?
HappyHome biedt geen annuleringsverzekering aan. Wij adviseren u deze af te sluiten bij uw eigen verzekeringsmaatschappij.

 

Bed- bad- en keukenlinnen

Wat is er aan linnengoed aanwezig in het vakantieverblijf?
Dit verschilt per verblijf. Bij de informatie op onze website staat aangegeven of en wat er inclusief is of wat u aan linnen kunt bijboeken. Keukenlinnen dient u echter altijd zelf mee te voorzien. Wanneer er geen informatie over het bedlinnen wordt vermeld, is dit niet inclusief en kan het ook niet besteld worden. Bij het prijsoverzicht dat verschijnt tijdens het boeken van het vakantiehuis, wordt aangegeven of bedlinnen verplicht gehuurd dient te worden, inclusief is of eventueel besteld kan worden.

 

Ik wilde bed- en badlinnen bijboeken, maar kwam dit tijdens het boekingsprcoes niet tegen. Hoe kan ik het bijbestellen?
Als u bed- en/of badlinnen bij kunt bestellen, doet u dit via het aankomstformulier. Dit formulier ontvangt u bij de reisbescheiden na het voldoen van de volledige huursom en stuurt u zelf op naar de lokale contactpersoon. Het (mail)adres waar u het naar toe stuurt, staat aangegeven op het aankomstformulier. De kosten voor bedlinnen dienen bij aankomst contant te worden voldaan. Bij de meeste vakantiehuizen in Denemarken kunt u vooraf linnengoed bestellen en betalen. U haalt het linnengoed dan op bij het lokale servicekantoor. U bestelt dit bij door contact met ons op te nemen.

 

Wat zit er in een linnenpakket?
Een bedlinnenpakket voor één persoon bestaat uit een kussensloop, een onderlaken en een dekbedovertrek. Uit het oogpunt van service, wordt door veel huiseigenaren ook één handdoek aan het bedlinnenpakket toegevoegd. Dekbedden en/of dekens en kussens zijn in het verblijf aanwezig.

 

Betaling

Hoe kan ik mijn boeking betalen?
U kunt de betaling van de boeking voldoen via iDEAL, creditcard (Visa / Master) of middels een bankoverschrijving. Wanneer u kiest voor de betaalmethode bankoverschrijving, vindt u het IBAN- en BIC-nummer op uw persoonlijke boekingspagina. Wanneer de geboekte periode binnen twee weken ligt, kunt u betalen per iDEAL en creditcard.

 

Kan ik in meerdere termijnen betalen?
Ja, dat kan. Wanneer u meer dan 42 dagen voor aanvang van de huurperiode boekt, kunt u in meerdere termijnen betalen. Kiest u voor de betaalmethode iDEAL of creditcard, dan betaalt u dit bedrag direct bij boeking. Bij de keuze ´bankoverschrijving´ dient u de (aan)betaling binnen 10 dagen te voldoen. De restantbetaling dient uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode betaald zijn. Wanneer u boekt voor een periode binnen 6 weken voor vertrek, voldoet u de volledige huursom in 1 keer.

 

Moet ik mijn boeking direct betalen?
Wanneer u een vakantieverblijf boekt bij HappyHome voldoet u eerst de aanbetaling van 25% van de huursom. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient de volledige huursom voldaan te zijn. Boekt u binnen 6 weken voor vertrek, dan voldoet u de volledige huursom in 1 keer.

 

Ontvang ik een betalingsbevestiging van HappyHome?
U ontvangt na de aanbetaling geen betalingsbevestiging per mail van ons. Zodra uw betaling bij ons is verwerkt, wordt dit vermeld op uw persoonlijke boekingspagina. Hier kunt u eenvoudig uw betalingen controleren.

 

Waar vind ik de bankgegevens van HappyHome?
De bankgegevens vindt u op uw persoonlijke boekingspagina. U vinkt dan “bankoverschrijving” aan en klikt op betalen. Vermeld bij betalingen per bankoverschrijving altijd uw boekingsnummer als betalingskenmerk.

Bankrekening: DK6230003100287749
BIC: DABADKKK
Rekeninghouder: NOVASOL B.V.

 

De bankgegevens zijn van een bank in Denemarken, klopt dit?
Ja, dit klopt. Het hoofdkantoor van onze organisatie zit in Denemarken en derhalve heeft HappyHome een Deens bankrekeningnummer.

 

Kan ik mijn boeking ook contant betalen?

Het is niet mogelijk om een boeking contant te betalen bij HappyHome. U dient dit per iDEAL, creditcard of een bankoverschrijving te voldoen.

 

Is het mogelijk  de huursom ter plaatse te betalen.
De huursom voldoet u altijd vooraf aan HappyHome. Het is niet mogelijk om de huursom ter plaatse te betalen.

 

Bezoekadres

Wat is het bezoekadres van HappyHome?

HappyHome heeft geen bezoekadres. U kunt ons telefonisch of per e-mail bereiken.  

 

Bijkomende kosten

Wat zijn bijkomende kosten?
Bijkomende kosten zijn extra’s waarvoor u dient te betalen. Dit kunnen verschillende zaken zijn zoals verbruikskosten, bedlinnen of de eindschoonmaak. De bijkomende kosten staan op uw huurcontract vermeld.

 

Hoe betaal ik de bijkomende kosten?
Bijkomende kosten betaalt u contant en ter plaatse. Het is niet mogelijk om deze vooraf aan HappyHome te betalen. De bijkomende kosten voldoet u in de lokale valuta.

 

Kunnen de bijkomende kosten vooraf betaald worden?
Dit is niet mogelijk, de bijkomende kosten voldoet u contant bij de huiseigenaar of sleutelbeheerder.

 

De bijkomende kosten stonden als inclusief in de huurprijs tijdens het boeken en op mijn huurcontract staat dat deze kosten exclusief en ter plaatse te betalen zijn. Hoe zit dit?
HappyHome geeft u voordat u boekt graag een zo duidelijk mogelijk overzicht van alle kosten en daarom wordt er op de website een prijs getoond inclusief alle bijkomende kosten. Aan HappyHome voldoet u echter enkel de huursom. De getoonde bijkomende kosten voldoet u pas ter plaatse. U betaalt dus niets dubbel en weet vooraf waar u aan toe bent.

 

De verbruikskosten staan als exclusief vermeld maar er staat geen prijs bij. Wat moet ik betalen?
Verbruikskosten zijn kosten voor verbruik van elektriciteit, water, gas, olie etc. Deze exacte hoogte van deze kosten zijn vooraf vaak niet bekend en hierdoor kunnen wij deze helaas niet op onze website tonen. Wel kunt u door contact met ons op te nemen, informatie opvragen over de prijs per eenheid.


Boeken 

Hoe kan ik boeken bij HappyHome?
Via internet Klik op een beschikbare periode op de huis pagina en klik op 'boeken'. Controleer het overzicht, vul de juiste aantallen in en klik op 'Verder'. Vul uw gegevens in. Klik op 'Verder'. Controleer alle gegevens en maak een definitieve boeking door te klikken op 'Definitieve boeking'. Uw boeking wordt online en via e-mail bevestigd. 

Telefonisch U kunt telefonisch reserveren door contact op te nemen met het nummer: 072 - 527 9000

 

Heb ik na het boeken nog bedenktijd?
Een boeking wordt gezien als definitieve boeking. U gaat akkoord met de huurvoorwaarden en aan een eventuele annulering zitten kosten verbonden. Wilt u liever nog even bedenktijd voordat u definitief boekt? Neem dan contact met ons op en wij plaatsen graag een geheel vrijblijvende optie voor u zodat u nog twee werkdagen bedenktijd heeft.

 

Borg

Ik zie geen borgsom vermeld staan, wat is de hoogte van de waarborg?
HappyHome werkt met de meeste vakantiehuizen zonder borg. Als u geen borg ziet staan op de website, is deze niet van toepassing. Wel kan de eigenaar een voorschot vragen op de verbruikskosten.

In onderstaande gevallen is een borgsom nog wel verplicht:

  • Jeugdgroepen en bedrijfsboekingen
  • Grote groepen van 6 personen of meer
  • Een huurperiode van 14 dagen of langer
  • Exclusieve vakantiehuizen en appartementen
  • Vakantiehuizen en appartementen met uitzonderlijke faciliteiten, bijvoorbeeld een boot

U betaalt de borgsom bij aankomst contant aan de huiseigenaar of contactpersoon. Dit bedrag wordt betaald in de lokale valuta. De eigenaar/contactpersoon van het vakantiehuis zal de borgsom in de meeste gevallen teruggeven op het moment dat u de sleutel inlevert. Echter, in enkele gevallen zal de terugbetaling via bankoverschrijving plaatsvinden, daarom adviseren wij u om uw IBAN – en BIC (Swift) code mee te nemen.


Brochure

Kan ik een brochure bestellen?
Wanneer u een brochure wenst te bestellen van één van onze bestemmingen, verwijzen wij u graag door naar de website van onze partner NOVASOL: https://www.novasol.nl/brochure-bestellen. Hier bestelt u eenvoudig een brochure van bijna al onze bestemmingen.


Cadeaukaarten & Actiecodes

Ik heb een cadeaukaart en/of actiecode ontvangen, wat zijn hiervan de voorwaarden?

Voor alle cadeaukaarten & Actiecodes door HappyHome uitgegeven, gelden de volgende voorwaarden:

- Een cadeaukaart kan uitsluitend gebruikt worden voor nieuwe boekingen op de website van HappyHome

- Per boeking kan maximaal 1 cadeaukaart worden gebruikt

- Een cadeaukaart is niet geldig in combinatie met aanbiedingen, acties, of andere cadeaukaarten

- Een cadeaukaart kan niet worden ingewisseld voor contanten

- Indien een cadeaukaart onderhands wordt verhandeld, dan staat HappyHome niet garant voor de geldigheid van de cadeaukaart

 

Hoe kom ik aan een actiecode?
U ontvangt een actiecode bij specifieke acties. Doordat deze codes gekoppeld zijn aan een specifieke actie, is het helaas niet mogelijk om actiecodes bij ons op te vragen.

 

Eindschoonmaak

Hoe weet ik of de eindschoonmaak inclusief is?
Tijdens het kostenoverzicht ziet u of de eindschoonmaak inclusief, optioneel bij te boeken of verplicht is. De kosten hiervan worden dan direct in het overzicht vermeld. Wanneer er geen informatie over de eindschoonmaak wordt vermeld, dient u deze zelf grondig uit te voeren.

 

Wanneer betaal ik de eindschoonmaak?
De eindschoonmaak betaalt contant u ter plaatse. Bij veel huizen in Denemarken is het mogelijk deze vooraf bij te bestellen en vooraf samen met de huursom te betalen.

 

De kosten voor de eindschoonmaak stonden als inclusief in de huurprijs tijdens het boeken en op mijn huurcontract staat dat deze kosten exclusief en ter plaatse te betalen zijn. Hoe zit dit?
HappyHome geeft u voordat u boekt graag een zo duidelijk mogelijk overzicht van alle kosten en daarom wordt er op de website een prijs getoond inclusief de eindschoonmaak. Aan HappyHome voldoet u echter enkel de huursom. De getoonde prijs voor de eindschoonmaak voldoet u pas ter plaatse. U betaalt dus niets dubbel en weet vooraf waar u aan toe bent.

 

Facebook

Heeft HappyHome een eigen facebookpagina?
Ja, HappyHome heeft een eigen facebookpagina. Klik hier voor onze pagina.

 

Faciliteiten

Welke faciliteiten zijn aanwezig bij het vakantiehuis?
Alle aanwezige faciliteiten vermelden wij bij de kenmerken van het vakantiehuis. Hier ziet u eenvoudig en snel of er bijvoorbeeld een vaatwasser, koffiezetapparaat of stofzuiger aanwezig is. Ook ziet u hier of andere faciliteiten zoals bijvoorbeeld een zwembad, sauna of whirlpool is. Wanneer een faciliteit niet vermeld staat, kunt u er van uit gaan dat deze niet aanwezig is.

 

Zijn alle genoemde faciliteiten het hele jaar geopend?

Faciliteiten welke in huis zijn gelegen, zijn tenzij anders vermeld, het hele jaar geopend. Sommige bij het verblijf vermelde sportfaciliteiten, zwembaden, restaurants en winkels hebben openingstijden welke van het hoog- en laagseizoen afhankelijk kunnen zijn. Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico. HappyHome is niet aansprakelijk voor voorzieningen die om welke reden dan ook tijdens uw vakantie niet toegankelijk waren.

Huisdieren

Mag mijn huisdier mee op vakantie?
Uw huisdier is bij een aantal huizen uit ons programma welkom. Dit staat bij elk vakantieverblijf aangegeven. Bij sommige verblijven mag er 1 huisdier mee, bij andere 2. Wilt u meer dan 2 huisdieren meenemen? Dit kunnen wij altijd voor u navragen bij de huiseigenaar. Houdt u er rekening mee dat de eigenaar hiervoor eventueel een extra toeslag kan vragen. Houdt u er rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor uw huisdier en eventuele schade die deze aan kan richten. Daarnaast is het nooit toegestaan dat uw huisdieren op de meubels of de slaapkamers komen.

 

Heeft mijn huisdier een paspoort nodig?
De eigenaar kan te allen tijde vragen om bewijs van inentingen en het dierenpaspoort. Neemt u deze dus altijd mee. Houdt u er rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor uw huisdier en eventuele schade die deze aan kan richten.

 

Moet mijn huisdier aangelijnd zijn?
Dat verschilt per huiseigenaar. Sommige eigenaren verlangen dat uw huisdier te allen tijde aangelijnd is of binnen in het vakantiehuis in een bench verblijft. De eigenaar zal dit bij het overhandigen van de sleutel ook met u bespreken.

 

Ik heb geen hond en/of kat, maar een ander huisdier, mag deze ook mee?
Vaak is dit geen probleem maar dient dit van te voren overlegd worden. Hiervoor kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Internet

Is er altijd internet aanwezig in het vakantieverblijf?
Veel huiseigenaren bieden tegenwoordig internet aan bij hun verblijf. Wanneer er internet aanwezig is, staat dit vermeld op onze website.

 

Als er internet aanwezig is, is dit dan gratis?
Het kan voorkomen dat een eigenaar een kleine vergoeding (per mb) vraagt voor het internet. De kosten hiervoor zijn bij HappyHome niet bekend, maar kunt u bij de sleuteloverdracht navragen.

 

Wat is de snelheid van het aanwezig internet?
De snelheid van het internet kan door HappyHome helaas niet gegarandeerd worden. Houdt u er rekening mee dat het internet dat aanwezig is, minder snel is dan u wellicht thuis gewend bent.


Inventaris

Wat is er voor inventaris aanwezig in het vakantieverblijf?
Voor de vraag of specifieke extra's als bijvoorbeeld een koffiezetapparaat, afwas- of wasmachine aanwezig zijn, verwijzen we u naar de huisbeschrijving. Als u tijdens uw vakantie iets mist, meldt u dit dan meteen bij de verhuurder of het sleuteladres. Hiermee voorkomt u dat een klein gemis uitgroeit tot een grote ergernis.

 

Klachten en geschillen

Waar vind ik informatie wanneer ik niet tevreden ben?
Alle informatie met betrekking tot klachten of wanneer u niet tevreden bent vindt u in onze huurvoorwaarden artikel 11.

 

Wat moet ik doen als ik ter plaatse ben en niet tevreden ben?
Klachten met betrekking tot de schoonmaak dienen direct na aankomst kenbaar gemaakt te worden. U dient dit telefonisch te melden bij het NOVASOL kantoor ter plaatse of de Hotline. Deze telefoonnummers vindt u op uw huurcontract. Spreekt u geen Engels of Duits, neem dan z.s.m. contact op met NOVASOL Nederland.

 

Wat doe ik met mijn klacht als deze ten tijde van mijn verblijf niet naar behoren is opgelost?
Als u uw klacht ten tijde van het verblijf gemeld heeft, en u bent van mening dat deze niet naar behoren is opgelost, stuurt u uw klacht per mail naar service@novasol.nl. Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging met daarin de verwachte afhandeltermijn van uw e-mail. Houdt u er rekening mee dat als u ten tijde van uw verblijf geen contact met ons heeft opgenomen, uw klacht op basis hiervan kan worden afgewezen.

 

Wat als ik het niet eens ben met de afhandeling van mijn klacht?
Wanneer u het niet tevreden bent met de afhandeling van uw e-mail, kunt u contact opnemen met de Geschillen Commissie reizen. Deze onafhankelijke organisatie zal het geschil beoordelen.

 

KvK nummer Novasol

Bij jullie KvK nummer staat Novasol. Hoe zit dat?
HappyHome is sinds maart 2015 onderdeel van Novasol AS. Dit is een internationaal bedrijf met dochterondernemingen in een aantal landen, diverse kantoren in populaire vakantiegebieden en honderden vakkundige medewerkers.

Ligging en omgeving

Liggen alle verblijven dicht bij de toeristische voorzieningen?
HappyHome biedt zeer veel verblijven aan waarvan de ligging altijd verschillend is. De aanwezige voorzieningen en afstanden hier naar toe vindt u terug op onze website bij het verblijf.

 

Zijn de vermelde afstanden de loopafstanden?
De afstanden zoals vermeld op onze website zijn de afstanden hemelsbreed.

 

Waar vind ik het adres van het verblijf?
Vanwege de privacy van onze particuliere huiseigenaren ontvangt u het exacte adres in de reisbescheiden. Wel ziet u de locatie terug op de kaart welke getoond wordt bij het vakantieverblijf op de website.


Kan ik mijn verblijf bereiken via het openbaar vervoer?
HappyHome heeft helaas geen informatie over het openbaar vervoer in het buitenland. Wij kunnen dit voor u navragen bij onze collega’s in het land ter plaatse. Neemt u hiervoor telefonisch of per mail contact met ons op.

 

Kan ik mijn auto parkeren bij het vakantieverblijf?
Wanneer het mogelijk is uw auto te parkeren bij het verblijf, staat dit altijd aangegeven op de website.

 

Is de toegangsweg geasfalteerd?
Met name in bij onze landelijk gelegen vakantieverblijven kan het voorkomen dat wegen (gedeeltelijk) niet geasfalteerd of verhard zijn.

 

Nieuwsbrief

Ik wil mij graag inschrijven voor de nieuwsbrief, kan dit?
HappyHome heeft een eigen nieuwsbrief, hier kunt u zich voor inschrijven via onze website.

 

NOVASOL

Ik zie NOVASOL erg vaak voorkomen, wat houdt dit in?
HappyHome is onderdeel van NOVASOL. Wij werken met deze organisatie intensief samen en hierdoor profiteert u van ruim 50 jaar ervaring en kennis, maar heeft u wel contact met het vertrouwde HappyHome.

 

Optie

Is het mogelijk om een optie te nemen voor enkele dagen?
Ja, dit is absoluut mogelijk. Wij begrijpen dat u graag nog even overlegd of nadenkt voor dat u de boeking definitief vast legt. Het is dan ook mogelijk om een vrijblijvende optie van 2 werkdagen te nemen. Hiervoor neemt u telefonisch of per mail contact met ons op.

 

Is het plaatsen van een optie kosteloos?
Wanneer u per mail of telefonisch contact met ons opneemt, plaatsen wij geheel vrijblijvend een optie van 2 werkdagen voor u.

Persoonlijk geïnspecteerd

Hoe weet ik zeker dat het mijn vakantieverblijf in goede staat is?
Alle verblijven die HappyHome verhuurt worden elk jaar (meermaals) door onze lokale collega’s bezocht en daarna helder en eerlijk beschreven.

 

Heeft HappyHome alle verblijven bezocht?
Ja, wij hebben elk huis persoonlijk bezichtigd. Sterker nog, geen enkel verblijf komt in ons aanbod voordat de lokale inkoper het huis persoonlijk heeft geïnspecteerd.


Recensies

Ik zie bij de vakantiehuizen geen recensies staan, waar vind ik deze?
Dit klopt, HappyHome heeft geen beoordelingen van de vakantiehuizen op haar website staan.


Reisverzekering

Kan ik bij HappyHome een reisverzekering afsluiten?
Het is bij HappyHome niet mogelijk om een reisverzekering af te sluiten. De meeste verzekeraars bieden ook een reisverzekering en wij adviseren u om contact met uw eigen verzekering op te nemen.


Reserveringsvoorwaarden/Huurvoorwaarden

Waar vind ik de huurvoorwaarden?
Klik hier om de Algemene huurvoorwaarden te bekijken. Hier moet de link met Huurvoorwaarden 2018
© HappyHome 2017


Rolstoeltoegankelijkheid

Hoe kan ik zoeken op vakantieverblijven die rolstoelvriendelijk zijn?
In onze woningomschrijvingen wordt niet vermeld of een woning geschikt is voor mensen die invalide zijn, slecht ter been of een andere lichamelijke beperkingen hebben. Daar de situatie voor iedere persoon verschillend is en de geschiktheid van een woning afhangt van de zwaarte en het soort van beperking gaan wij dit graag voor u na bij de verhuurder. Wij verzoeken u ons zo duidelijk mogelijk aan te geven welke beperkingen er zijn.

Security Pakket

Wat is het Security Pakket?
Het Security Pakket wordt kosteloos bij elke boeking aangeboden en omvat zekerheid bij annulering, zekerheidsgarantie bij werkloosheid of nieuwe baan, geld terug garantie, beste prijs garantie. Hierdoor biedt HappyHome de grootst mogelijke zekerheid bij een boeking. Meer informatie over het Security Pakket vindt u in de huurvoorwaarden artikel 5. Wij raden u wel aan om altijd een eigen annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeringsmaatschappij of het reisbureau waar u boekt.

 

Slapen

Zijn er dekens/dekbedden en kussens aanwezig?
Tenzij anders aangegeven zijn dekens/dekbedden en kussens altijd aanwezig in onze verblijven. Daarnaast kennen ze, voornamelijk in Zuid-Europese landen geen dekbedden maar dekens.

 

Wat zijn de maten van de matrassen?
Over het algemeen zijn de 1-persoonsmatrassen 2m bij 90cm en de 2-persoonsmatrassen 2m bij 140cm. Echter kunnen wij deze maten helaas niet garanderen. Wel kunt u contact met ons opnemen aan de hand van uw boeking zodat wij de exacte bedmaten voor u na kunnen gaan bij de huiseigenaar.

 

Wat is de kwaliteit van de matrassen?
De kwaliteit van de matrassen is bij HappyHome altijd gecontroleerd door de lokale inkoper. Houdt u er wel rekening mee dat er in andere landen ook weer andere normen gelden.

 

Beschikken alle slaapkamers over verduistering?
Het kan soms voorkomen dat niet alle slaapkamers over gordijnen of iets dergelijks beschikken.


Sleutel

Ik heb nog geen adresgegevens ontvangen voor het ophalen van de sleutel, hoe gaat dit?
Het ophaaladres van de sleutel ontvangt u bij de reisbescheiden en de reisbescheiden ontvangt u nadat de volledige huursom is voldaan. In de meeste gevallen wordt de sleutel door de huiseigenaar of een sleutelpersoon overhandigd bij het vakantiehuis zelf. Het is ook mogelijk dat u de sleutel ophaalt bij een lokaal sleutelkantoor of dat de sleutel voor u klaar ligt in een sleutelbox bij het vakantiehuis. Als hier een code van toepassing is, staat deze vermeld in de routebeschrijving.


Waar lever ik de sleutel in?
De sleutel levert u weer in waar u deze heeft opgehaald. Eventueel kunt u bij het ophalen van de sleutel een afspraak maken met de sleutelpersoon over het eerder inleveren van de sleutel.


Sterren classificatie

Wat houden de toegekende sterren bij een verblijf in?

Hieronder geven wij een omschrijving van de inhoud van het toegekende aantal sterren:

** 
Eenvoudig ingerichte accommodatie met beperkte mate van comfort. Geselecteerd om de ligging of authentieke charme.

*** 
Verzorgde accommodatie met complete, gezellige inrichting.

**** 
Comfortabele, ruime accommodatie met complete inrichting. Soms voorzien van luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad, sauna of (af)wasmachine. 

***** 
Zeer comfortabele, riante accommodatie met complete inrichting en uitstekende afwerking. Luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad of sauna.

 

Het aantal toegekende sterren door HappyHome verschilt met het aantal sterren bij het verblijf zelf, hoe kan dit?
HappyHome/NOVASOL hanteren een eigen classificatie systeem waardoor het incidenteel voorkomt dat het aantal sterren verschilt. Doordat het verblijf altijd door een lokale inkoper wordt bezocht, bent u zeker van een prettig verblijf!

 

Verbruikstoeslag

Wat is een verbruikstoeslag?
Het voorschot voor de verbruikskosten dient als een zekerheid voor de huiseigenaar om ervoor te zorgen dat de eventuele variabele verbruikskosten (gas, water, licht) zullen worden gedekt. Door middel van het noteren van de meterstanden wordt uw werkelijke verbruik en de bijbehorende kosten berekend. Wat er overblijft van het eventueel betaalde voorschot, krijgt u uiteraard gewoon weer terug.

 

Kan ik deze toeslag vooraf aan HappyHome betalen?
U betaalt dit voorschot bij aankomst contant aan de huiseigenaar of contactpersoon. Dit bedrag wordt betaald in de lokale valuta. De kosten voor verbruik worden bij vertrek door de huiseigenaar met het door u betaalde voorschot verrekend en contant terugbetaald (tenzij u dient bij te betalen). Het kan ook voorkomen dat het eventueel resterende bedrag later wordt teruggestort op uw bankrekening. In de routebeschrijving vindt u hierover in veel gevallen meer informatie.

 

Voorboeken

Is het mogelijk om een voorboeking te maken?
Elk jaar zien we het weer. Bepaalde huizen in ons programma zijn zo leuk dat ze al snel bezet zijn. Dat is vervelend, vooral als je op de schoolvakanties aangewezen bent. Wij zorgen er graag voor dat u op tijd dat ene unieke huis kunt boeken. Wilt u een periode boeken waar de beschikbaarheid en huurprijs nog niet op onze site staat? Bel ons (072-5279000) of stuur een e-mail naar info@happyhome.nl met uw gegevens (naam, adres en telefoonnummer) huiscode en de gewenste periode. 

 

Zitten er kosten aan het maken van een voorboeking?
Nee, een voorboeking is geheel kosteloos. Zodra de prijzen bekend zijn, nemen wij contact met u op en heeft u nog enkele dagen om te beslissen of u definitief wilt boeken. 


Vervoer

Is er vervoer naar het vakantiehuis inbegrepen?
U dient zelf het vervoer naar het vakantiehuis te organiseren.


Zwembad

Als er een zwembad aanwezig is, is deze dan het hele jaar geopend?
Zwembaden bij de huizen uit ons programma zijn in principe vanaf eind april tot en met september gevuld. In sommige gebieden waar HappyHome verhuurt, wordt het privézwembad pas gevuld als het weer dit toelaat. In bijvoorbeeld het hooggelegen Tsjechische Reuzengebergte is het in mei vaak te fris om te zwemmen. Maar in Spanje kunt u vaak weer langer van de zwembaden gebruik maken. HappyHome kan helaas geen invloed uitoefenen op de openingsmaanden van het zwembad.

 

Is het toegestaan om ook in de avond/nacht te zwemmen?
De regels per (privé)zwembad verschillen. Soms is het niet toegestaan om in de avonduren te zwemmen in verband met geluidsoverlast of schoonmaak van het zwembad. Houdt u hier bij het boeken rekening mee. HappyHome kan geen invloed uitoefenen op de openingstijden.

 

Hoe vaak wordt het zwembad schoongemaakt?
Dit verschilt per verblijf maar over het algemeen worden kleinere zwembaden 1x per week schoongemaakt.