Vakantiehuis voor 2018 boeken?

072 - 527 9000

ma - vr: 9.00 - 17.30u zaterdag: 10.00 – 14.00u

Veelgestelde vragen


U kunt zoeken op onderstaande trefwoorden (op alfabetische volgorde). Als u hier klikt, gaat u direct naar alle vragen en antwoorden.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Mail uw vraag dan naar info@happyhome.nl of bel 072 - 52 79 000

 


Hieronder vindt u de antwoorden op bovenstaande vragen:

Aanbiedingen

Zijn er speciale kortingen, aanbiedingen en/of acties?
Bij veel accommodaties bieden wij u een speciale korting, aanbieding of andere actie. Indien dit het geval is, vindt u dat terug in de accommodatiebeschrijving. Deze kortingen zijn vaak alleen in een bepaalde periode geldig. Daarom vermelden wij duidelijk in de beschrijving wanneer de korting van toepassing is. Voorbeelden van kortingen/acties zijn, o.a.: 14=12, Jonge gezinnen korting, 55+ korting en vroegboekkorting.

Hoe kunnen wij het beste in aanmerking komen voor 55+ korting?
Indien in de accommodatiebeschrijving staat beschreven dat in de door u gewenste periode een 55+ korting gehanteerd wordt, dan kunt u dat in het reserveringsformulier bij opmerkingen/bijzonderheden aangeven. De korting zullen wij bij ontvangst van uw reservering verwerken.
Ga voor een overzicht van actuele aanbiedingen naar de aanbiedingen pagina.

Aankomst en vertrek

De verhuur van de vakantiehuizen van HappyHome loopt van zaterdag tot en met zaterdag, tenzij in de woningbeschrijving anders vermeld.
U kunt uw woning op de 1e verblijfsdag tussen 15.00 en 18.00 uur betrekken.
Op de dag van vertrek verlaat u de woning normaal gesproken voor 10.00 uur. In overleg met de verhuurder zijn andere tijden mogelijk. Als u denkt later aan te komen, maak dan een goede afspraak met de verhuurder.

Voor een verbijf in Nederland en België gelden andere aankomst - en vertrekdata:
- Bij verblijf van 1, 2 of 3 weken: aankomst op vrijdag vanaf 17 uur en vertrek op vrijdag voor 10 uur.
- Bij verblijf van een midweek: aankomst op maandag vanaf 17 uur en vertrek op vrijdag voor 10 uur.
- Bij verblijf van een weekend: aankomst op vrijdag vanaf 17 uur en vertrek op zondag voor 18 uur.
- Bij verblijf van een lang weekend: aankomst op vrijdag vanaf 17 uur en vertrek op maandag voor 10 uur

Adreswijziging

Hoe geef ik mijn huis- of e-mail adreswijziging door?
Neemt u hiervoor even contact met ons op. Contactgegevens vindt u hier.

Allergie

Bij een allergie voor huisdieren kunt u kiezen voor een huis waarin huisdieren niet zijn toegestaan. U vindt dit gegeven onder de woningkenmerken. Bij een allergie voor bijvoorbeeld huismijt kunnen wij eenvoudig voor u nagaan wat voor soort vloerbedekking en beddengoed er in het huis aanwezig is.

Annuleren

Voor onze annuleringsvoorwaarden verwijzen wij u naar artikel 6 van onze algemene huurdersvoorwaarden).

NB: Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de 'Wet verkoop op afstand' en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht ('bedenktijd') van 14 dagen.

Annuleringsverzekering

Tot en met 31 december 2016 was het mogelijk om via HappyHome een annuleringsverzekering af te sluiten.

Als u uw vakantie moet annuleren, bent u kosten verschuldigd. Hoe dichter u bij de vertrekdatum moet annuleren, hoe hoger de kosten zijn:
Bij annulering tot 8 weken voor vertrek wordt 30% van de huursom in rekening gebracht.
Bij annulering binnen 8 weken voor vertrek wordt de volledige huursom in rekening gebracht.

Als u via HappyHome (voor 1 januari 2017) een Allianz Global Assistance annuleringsverzekering heeft afgesloten, worden uw annuleringskosten vergoed wanneer u een reis niet kunt maken als gevolg van ernstige omstandigheden.

Moet u voor vertrek annuleren, dan worden de kosten vergoed die door HappyHome tot dat moment in rekening zijn gebracht.

Ook bij tussentijds afbreken keert Allianz Global Assistance de volledige reissom uit.
De annuleringsverzekering is inclusief een WA-verzekering (dekking tot € 2.500,-) voor eventuele schade aan de vakantiewoning. De premie bedraagt 6,5% van de huursom + € 5,00 poliskosten.

Als extra kunt u een zaakwaarnemer of een andere, niet tot het reisgezelschap behorende, persoon meeverzekeren. Gebeurt er iets ernstigs met deze persoon, dan is dat voor u de reden uw reis te annuleren. U betaalt 1% van de huursom voor deze extra dekking. Ook is het mogelijk om een niet meereizend persoon via een extra-persoonsclausule mee te verzekeren. Indien deze persoon overleden is, naar het oordeel van een arts levensgevaarlijk ziek is, levensgevaarlijk letsel heeft of door een ongeval of een plotselinge (verergering van een bestaande) ziekte dringend zorg van de verzekerde behoeft en niemand anders deze zorg kan verlenen. U betaalt 1% van de huursom voor deze extra dekking.
Uw huisdier is standaard meeverzekerd (uitsluitend hond, kat of paard). Indien uw huisdier komt te overlijden, levensgevaarlijk ziek wordt of levensgevaarlijk letsel oploopt binnen 7 dagen voor aanvang van de reis is dit een reden om de boeking te annuleren.

De Allianz Global Assistance annuleringsverzekering is geldig voor alle met u meereizende personen. De reserveringsbevestiging van HappyHome is tevens uw verzekeringspolis.

Allianz Global Assistance staat bekend om haar correcte en snelle afhandeling van schade. U maakt deel uit van de diensten van de Allianz Global Assistance Alarmcentrale.

Annuleringen welke voor de annuleringsverzekering in aanmerking komen, worden behandeld conform de verzekeringsvoorwaarden van Allianz Global Assistance.
NB: per 1 januari 2017 is het niet meer mogelijk om via HappyHome een annuleringsverzekering af te sluiten.

Annuleringsverzekering dekking

De verzekering is van kracht vanaf de ingangsdatum van de verzekering en eindigt direct na de op het verzekeringsbewijs vermelde einddatum of direct op de datum waarop de reis wordt geannuleerd c.q. wordt afgebroken.
Lees hier alle voorwaarden m.b.t. de dekking van de annuleringsverzekering. (PDF-document)


Bed- en handlinnen

Bij veel huizen kunt u het bedlinnen huren of is het gratis aanwezig. Maar bij sommige huizen is het verplicht om ter plaatse het bedlinnen te huren. Handlinnen (handdoeken en theedoeken) en bedlinnen voor het kinderbed dient u zelf mee te brengen, tenzij anders vermeld. Voor informatie over bed- en handlinnen verwijzen wij u naar de woningpresentatie op de website.

Betaling

Bij HappyHome betaalt u uw vakantie via IDEAL of internetbankieren. U kunt dus rustig online reserveren. Iedere internet reservering wordt door HappyHome direct per e-mail bevestigd. De vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Betalingstermijnen:
Binnen 1 week na ontvangst van uw reserveringsbevestiging voldoet u 30% van de huursom evenals de premie van de annuleringsverzekering.
Het restant van de huursom en de premie voor de reisverzekering dienen uiterlijk 8 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan.
Na ontvangst van de volledige huursom ontvangt u van HappyHome uw voucher (toegangsbewijs) en een gedetailleerde routebeschrijving.


Korte termijn:

Bij reservering op korte termijn, d.w.z. acht weken of korter voor aanvang van de huurperiode, dient u de gehele betaling via IDEAL, telefonisch per bank, expresgiro of spoedopdracht (internet-) (tele)bankieren te verrichten. Vermeld bij uw betaling altijd uw boekingsnummer.

Uw betaling maakt u over naar:
Bankrekening:DK25 3000 4073 0343 88
BIC:DABADKKK
Rekeninghouder: NOVASOL AS

Ook Inwoners van België kunnen hun betaling overmaken op dit rekeningnummer/

Ook kunt u tijdens kantooruren per kas op ons kantoor in Alkmaar betalen (pinnen is niet mogelijk).

Bijkomende kosten

De bijkomende kosten die u ter plaatse moet voldoen staan bij de woningpresentatie op de website vermeld onder het kopje 'Extra diensten'. Tijdens het boekproces (in boekstap 1) kunt u aangeven of u van bepaalde diensten zoals bv. het huren van bedlinnen of een kinderbedje gebruik wilt maken. De vermelde prijzen voor de bijkomende kosten zijn inclusief BTW.

De kosten voor energiegebruik zijn in het buitenland vaak hoger dan in Nederland. Spring dus verstandig met verwarming, warm water en verlichting om!

Boeken 

Hoe maakt u een boeking bij HappyHome

Via internet Klik op een beschikbare periode op de huis pagina en klik op 'boeken'. Controleer het overzicht, vul de juiste aantallen in en klik op 'Verder'. Vul uw gegevens in. Klik op 'Verder'. Controleer alle gegevens en maak een definitieve boeking door te klikken op 'Definitieve boeking'. Uw boeking wordt online en via e-mail bevestigd. Telefonisch U kunt telefonisch reserveren door contact op te nemen met het nummer: 072 - 527 9000

 

Brochure

Vooralsnog wordt er geen brochure meer uitgegeven.

BTW-nummer

HappyHome heeft een Deens BTW-nummer, hoe zit dat?
Ons moederbedrijf - NOVASOL AS - is een Deens bedrijf. Vandaar dat HappyHome een Deens BTW-nummer heeft.

Cadeaukaarten & Actiecodes

Voor alle cadeaukaarten & Actiecodes door HappyHome uitgegeven, gelden de volgende voorwaarden:

- Een cadeaukaart kan uitsluitend gebruikt worden voor nieuwe boekingen op de website van HappyHome

- Per boeking kan maximaal 1 cadeaukaart worden gebruikt

- Een cadeaukaart is niet geldig in combinatie met aanbiedingen, acties, of andere cadeaukaarten

- Een cadeaukaart kan niet worden ingewisseld voor contanten

- Indien een cadeaukaart onderhands wordt verhandeld, dan staat HappyHome niet garant voor de geldigheid van de cadeaukaart

 

(Digitale) Nieuwsbrief

- Hoe meld ik mij aan voor de HappyHome nieuwsbrief?
Tot nader orde is het helaas niet mogelijk u in te schrijven voor de nieuwsbrief.

- Hoe meld ik mij af voor de HappyHome nieuwsbrief?
Onderin uw laatst ontvangen nieuwsbrief vindt u een link naar het afmeldformulier.

Eindschoonmaak

U dient zelf de dagelijkse schoonmaak van uw vakantiehuis te verzorgen. Wij verzoeken u dringend juist ook de eindschoonmaak goed uit te voeren. Indien de verhuurder van mening is dat de eindschoonmaak niet goed gedaan is, loopt u het risico dat men u alsnog schoonmaakkosten berekent.

Bij veel huizen kunt u de eindschoonmaak tegen betaling door de eigenaar laten verzorgen.
Dit staat in de beschrijving vermeld en kunt u het beste bij aankomst in uw vakantiehuis overleggen. Indien er prijzen voor de eindschoonmaak staan vermeld, dan is dat inclusief BTW.

Faciliteiten

Niet alle bij de woning vermelde sportfaciliteiten, zwembaden, restaurants en winkels zijn dag in dag uit, het hele jaar door geopend. Gebruik van alle faciliteiten is op eigen risico.
HappyHome is niet aansprakelijk voor voorzieningen die om welke reden dan ook tijdens uw vakantie niet toegankelijk waren.

Garantie

Als u voor het eerst een vakantiehuis huurt, moet u maar afwachten waar u terecht komt. Behalve als u een HappyHome boekt. Want dan heeft u de zekerheid dat uw huisje is geïnspecteerd en gegarandeerd.

Persoonlijk bezocht
De landenspecialisten van HappyHome inspecteren alle vakantiehuizen persoonlijk. Vandaar dat wij de kwaliteit van elk huis, eenvoudig of comfortabel, durven te garanderen.

Gegarandeerd goed
Mocht er ondanks onze zorg nog iets misgaan, dan garanderen wij u een snelle en correcte afhandeling. op die manier kunnen we ongemakken tot een minimum beperken.

Alarmnummer HappyHome:
+31(0)72- 5279000 vanuit heel Europa 24 uur per dag, 7 dagen per week.

De spelregels
De "spelregels" van de HappyHome garantie zijn gemaakt op basis van onze eigen reserveringsvoorwaarden en dienen als aanvulling hierop. Hierdoor worden uw rechten en plichten nog duidelijker omschreven. Bij HappyHome weet u waar u aan toe bent.

1. Als u een probleem constateert belt u (uiterlijk binnen 24 uur) met HappyHome op 0031-(0)72-52.79.000. Wij zijn in noodgevallen 24 uur per dag bereikbaar. Voor minder urgente problemen belt u tijdens kantooruren.
2. HappyHome of haar vertegenwoordiger ter plaatse krijgt vervolgens 48 uur de gelegenheid om de ongemakken op te lossen. Belangrijk hierbij is dat u zich positief en welwillend opstelt. Met uw medewerking kunnen we een probleem sneller oplossen, zodat u weer van uw vakantie kunt genieten.
3. Indien u met toestemming van HappyHome 1 of 2 nachten in een hotel verblijft, vergoedt HappyHome de overnachtingskosten. U dient wel zelf een hotel te regelen, niet al te ver bij uw vakantiewoning vandaan.
4. Indien de termijn van 48 uur na uw telefonische melding verstrijkt zonder dat het door u gemelde probleem is opgelost en dit probleem zo ernstig is dat u de woning redelijkerwijs niet kunt blijven bewonen, dan zorgt HappyHome voor een gelijkwaardig alternatief of garandeert u terugbetaling van 100% van de niet genoten vakantiedagen.
5. Terugbetaling vindt plaats op basis van het moment waarop u de woning daadwerkelijk, en met uitdrukkelijke toestemming van HappyHome, verlaat.

Voorbeelden
1. Bij aankomst in uw vakantiewoning blijkt het beloofde koffiezetapparaat kapot of niet aanwezig te zijn. U belt met de verhuurder (of met HappyHome) en er wordt zo spoedig mogelijk voor een ander apparaat gezorgd. In deze categorie vallen o.a. ook servies, glaswerk, potten en pannen en de schoonmaak van het huis. Dit soort ongemak meldt u tijdens kantooruren en is geen reden tot het verlaten van de gehuurde woning.
2. Bij aankomst in uw vakantiewoning blijkt de in de beschrijving aangegeven wasmachine er niet te zijn. De eigenaar verklaart dat de wasmachine kapot is en dat deze de volgende week (als u weer thuis bent) gerepareerd zal worden. U dient dit bij HappyHome te melden. Na thuiskomst zal HappyHome u, in alle redelijkheid, het gemis van de wasmachine vergoeden. In deze categorie vallen o.a. ook de roeiboot, de sauna of de afwasmachine. Dit soort ongemak meldt u tijdens kantooruren en is geen reden tot het verlaten van de gehuurde woning.
3. Op de ochtend na aankomst begeeft de warm water voorziening het. U belt direct met de verhuurder die dezelfde middag constateert dat de boiler kapot is. U doet er verstandig aan om dit, ondanks het correcte optreden van de verhuurder, tijdens kantooruren aan HappyHome te melden. Mocht de boiler pas de volgende dag te repareren zijn, dan verzoeken wij u om een positieve en welwillende opstelling en dit ongemak voor die dag te accepteren. Mocht 48 uur na uw melding het probleem niet opgelost zijn, dan zal HappyHome u, om uw vakantieplezier te behouden, een alternatief aanbieden. Is er geen alternatief beschikbaar, dan zal HappyHome 100% van de niet genoten dagen vergoeden. In deze categorie vallen ook de stroomvoorziening en de verwarming.

Huisdieren

Uw huisdier is bij een aantal huizen uit ons programma welkom. Bedenk dat de eigenaar verwacht dat u uw hond niet in de slaapkamer(s) laat komen. Heeft u meer dan 1 hond of kat dan overleggen wij graag voor u met de verhuurder of dit is toegestaan.

Meer informatie over op vakantie met de hond

Zorg dat u uw hond bij het uitlaten aanlijnt. De kosten voor het verblijf van uw huisdier zijn voor zover bekend bij de woningpresentatie vermeld en worden door u ter plaatse afgerekend. Worden er kosten voor een huisdier vermeld, dan is dat inclusief BTW. Houdt u er rekening mee dat het niet mogelijk is bepaalde hondenrassen mee te nemen op vakantie naar Frankrijk en dat er voor alle landen specifieke regels m.b.t. huisdieren gelden (inentingen e.d.). Voor meer informatie kunt u bij uw dierenarts terecht. Meer informatie over het meebrengen van honden in Frankrijk vindt u hier.

Inventaris

De inventaris van alle woningen wordt regelmatig door HappyHome gecontroleerd.
In al onze woningen zijn de volgende voorzieningen tenminste aanwezig: een complete keukeninrichting inclusief koelkast, gasfornuis of elektrische kookplaten. U heeft een eigen entree, normaal sanitair, warm en koud stromend water, voldoende verwarming, elektra en voldoende dekens of dekbedden.

Voor de vraag of specifieke extra's als bijvoorbeeld een koffiezetapparaat, afwas- of wasmachine aanwezig zijn, verwijzen we u naar de woningbeschrijving. Als u tijdens uw vakantie iets mist, meldt u dit dan meteen bij de verhuurder of het sleuteladres. Hiermee voorkomt u dat een klein gemis uitgroeit tot een grote ergernis.

Kindvriendelijk

Aan de kinderen is gedacht. Voor veel huizen uit ons programma geldt dat ze in een kindvriendelijke woonomgeving staan; u kunt de kinderen met een gerust hart buiten laten spelen.
U blijft zelf verantwoordelijk voor uw (kleine) kinderen. Denk hieraan als u bijvoorbeeld een huis met zwembad of in de buurt van een rivier wilt huren.

Als u kleine kinderen heeft, raden wij u aan om specifieke vragen over de ligging of de faciliteiten contact met ons op te nemen, daar onze landenspecialist u hierbij goed kunt adviseren.
Bij iedere woning geven we aan of een kinderbed aanwezig is of (tegen betaling) aangevraagd kan worden. Bedlinnen voor een kinderbed moet u altijd zelf meenemen.

Klachten en geschillen

Heeft u een klacht over de dienstverlening van HappyHome?
U kunt uw klacht kenbaar maken door middel van een e-mail aan info@happyhome.nl met vermelding in de onderwerpregel: klacht + onderwerp + eventueel uw boekingsnummer. U krijgt direct na ontvangst een bevestiging, en binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Heeft u een klacht over het vakantiehuis?
Bij een klacht over uw vakantiehuis dient u deze eerst ter plaatse te melden bij ons noodnummer, deze informatie vind u in uw reisbescheiden. HappyHome streeft er immer naar deze klachten tijdens uw verblijf op te lossen. Indien volgens u een klacht niet door HappyHome kan worden opgelost, kunt u een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Kijk hiervoor op de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Koken

In de keukens van de meeste vakantiehuizen zult u tevergeefs zoeken naar een fluitketel, koekenpan of kaasschaaf. In Italië en Spanje zijn de elektrische koffiezetapparaten zeldzaam. Sterke koffie zet men daar met een "Italiaanse koffiezetter" (percolator). In Frankrijk kookt men in de snelkookpan. Daarnaast zijn er steelpannen. Pannen met deksel zijn er dus lang niet altijd.

Kwaliteitsbewaking

Uniek bij HappyHome is de afdeling kwaliteitsbewaking. Deze afdeling heeft als doel om samen met u en de inkopers de kwaliteit en de beschrijving van de huizen optimaal te houden.

Na uw vakantie krijgt u van HappyHome automatisch (indien uw e-mail adres bij ons bekend is) een digitaal enquêteformulier toegezonden. Hierin vragen wij u om uw mening over uw vakantiehuis te geven. Uw mening gebruiken we ook om de informatie op de website verder te verbeteren.

KvK nummer Novasol

Bij jullie KvK nummer staat Novasol. Hoe zit dat?

HappyHome is sinds maart 2015 onderdeel van Novasol AS. Dit is een internationaal bedrijf met dochterondernemingen in een aantal landen, diverse kantoren in populaire vakantiegebieden en honderden vakkundige medewerkers.

Voor u verandert er niets. Sinds 1989 zijn wij altijd persoonlijk gebleven in de aandacht naar consumenten en huiseigenaren. Wij houden vast aan deze persoonlijke benadering voor een perfect geslaagde vakantiehuis-vakantie. En we behouden de drie principes die ook het karakter van de Novasol Groep kenmerken: kwaliteit, service en betrouwbaarheid.

Ligging

De huizen van HappyHome zijn vaak geselecteerd op een rustige, landelijke ligging of liggen in de vrije natuur. U dient er rekening mee te houden dat uw mobiele telefoon niet overal werkt en dat de bakker niet altijd op loopafstand is.

Door de landelijke ligging van bepaalde woningen is een geringe overlast van vliegen, mieren, muizen e.d. soms niet te vermijden. Denk aan de gasten die na u komen en ruim etensresten daarom altijd goed op.

Maximum aantal bewoners

Het in de woningbeschrijving genoemde personenaantal is het maximaal toegestane aantal. Bewoning met meer personen is niet geoorloofd.
Als u tijdens uw vakantie vrienden wilt uitnodigen, overleg dit dan met de eigenaar of sleutelbeheerder van uw vakantiehuis.

Persoonlijk geïnspecteerd

Alle huizen die HappyHome verhuurt zijn door onze landenspecialisten bezocht en daarna helder en eerlijk beschreven. Ieder huis uit ons programma wordt regelmatig opnieuw bezocht.

HappyHome werkt rechtstreeks met verhuurders en huurders, dus zonder tussenkomst van kostenverhogende schakels. Hierdoor zijn onze contacten met de verhuurders zeer intensief, onze kennis van de woning en de omgeving gedetailleerd en onze prijzen scherp.

Persberichten

Een overzicht van persberichten van HappyHome vindt u hier.

Reisverzekering

Tot 1 januari 2017 was het mogelijk om via HappyHome een reisverzekering van Allianz Global Assistance af te sluiten.

De reisverzekering van Allianz Global Assistance heeft een standaard dekking die verlies en diefstal van uw bagage dekt. Ook financiële gevolgen van ziekte of ongeval zijn verzekerd tijdens uw vakantie. U maakt bovendien gebruik van de diensten van de alarmcentrale van Allianz Global Assistance in Amsterdam.

Premie: € 7,50 per dag (ongeacht het aantal verzekerde personen). Als extra is de dag voor aankomst en de dag na uw vakantieperiode gratis meeverzekerd.
(U betaalt geen poliskosten indien u al een annuleringsverzekering bij HappyHome heeft afgesloten.)

Heeft u voor 1 januari 2017 een reisverzekering via HappyHome afgesloten? Lees hier alle voorwaarden m.b.t. de dekking van de reisverzekering.  (PDF-document)

NB: : Per 1 januari 2017 is het niet meer mogelijk een reisverzekering via HappyHome af te sluiten.

(Algemene) Reserveringsvoorwaarden/Huurdersvoorwaarden

Klik hier om de Algemene Huurderswoorwaarden te bekijken.


© HappyHome 2017

Rolstoeltoegankelijkheid

In onze woningomschrijvingen wordt niet vermeld of een woning geschikt is voor mensen die invalide zijn, slecht ter been of een andere lichamelijke beperkingen hebben. Daar de situatie voor iedere persoon verschillend is en de geschiktheid van een woning afhangt van de zwaarte en het soort van beperking gaan wij dit graag voor u na bij de verhuurder. Wij verzoeken u ons zo duidelijk mogelijk aan te geven welke beperkingen er zijn.

Schoolvakanties

Voor een actueel overzicht van de schoolvakanties voor Nederland kunt u terecht op de website van het Ministerie van Onderwijs. Voor de schoolvakanties in België kunt u terecht op de Infolijn Onderwijs.

Slapen

Onze vakantiehuizen zijn ingericht volgens de normen en waarden die in het betreffende vakantieland gelden. Zo zijn de bedden in Frankrijk, Tsjechië en Hongarije meestal 190 centimeter lang. In Tsjechië zijn de bedden vaak harder dan u thuis wellicht gewend bent.

Dekbedden kent men eigenlijk alleen in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. In alle andere vakantielanden liggen meestal dekens op de bedden.

Sterren classificatie

**
Eenvoudig ingerichte accommodatie met beperkte mate van comfort. Geselecteerd om de ligging of authentieke charme.

***
Verzorgde accommodatie met complete, gezellige inrichting.

****
Comfortabele, ruime accommodatie met complete inrichting. Soms voorzien van luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad, sauna of (af)wasmachine.

*****
Zeer comfortabele, riante accommodatie met complete inrichting en uitstekende afwerking. Luxe faciliteiten zoals bijvoorbeeld een privé zwembad of sauna.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Happy Home is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR.

De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.

(Stage) Vacatures

HappyHome is een onafhankelijke Alkmaarse reisorganisatie, opgericht in 1989. HappyHome is verhuurder van vakantiehuizen in 12 Europese landen. Met onze persoonlijk geïnspecteerde, unieke vakantiehuizen en onze klantgerichte manier van werken bezorgen wij onze klanten een onvergetelijke vakantie.

Met een eigen inkoopteam worden de vakantiehuizen ingekocht, beschreven en aan de klant gepresenteerd. De verkoopafdeling zorgt voor de verwerking van boekingen en is verantwoordelijk voor de aftersales.

De afdeling marketing initieert verkoopbevorderende activiteiten en richt zich daarbij voor een belangrijk deel op online marketing. Daarnaast blijft HappyHome ook via drukwerk graag in contact met haar doelgroep. De uitgave van de jaarlijkse huizengids is daar een goed voorbeeld van.

HappyHome is een bedrijf met ca. 30 medewerkers en een open bedrijfscultuur met korte lijnen tussen medewerkers en management. Kwaliteit in wat we doen en uitstralen, heldere communicatie, duidelijke afspraken, vertrouwen en respect zijn sleutelwoorden binnen de organisatie.

Bekijk voor een overzicht van de actuele (stage) vacatures deze pagina.

Voorboeken

Elk jaar zien we het weer. Bepaalde huizen in ons programma zijn zo leuk dat ze al snel bezet zijn.
Dat is vervelend, vooral als je op de schoolvakanties aangewezen bent.

Wij zorgen er graag voor dat u op tijd dat ene unieke huis kunt boeken. Wilt u een periode boeken waar de beschikbaarheid en huurprijs nog niet op onze site staat? Bel ons (072-5279000) of stuur een e-mail naar info@happyhome.nl met de woningcode en de gewenste periode.

Wij laten u dan direct weten of het huis beschikbaar is en voor welke prijs u het huis kunt huren.
En dan maken we natuurlijk graag de boeking voor u!

Waarborgsom

Vaak bent u verplicht bij aankomst in uw vakantieverblijf een waarborgsom te betalen. Dankzij deze waarborg kan de eigenaar een compleet en schoon vakantiehuis aanbieden. Deze wordt u bij vertrek teruggegeven of - indien de verhuurder niet in staat is de inventaris in uw bijzijn te controleren - later in Nederland per bank of postwissel terugbetaald, eventueel na aftrek van bijv. schoonmaakkosten, energiekosten en kosten ontstaan door breuk of beschadiging.

De hoogte van de waarborgsom staat bij de woningpresentatie op de website en op uw reserveringsbevestiging vermeld.

HappyHome is niet verantwoordelijk voor terugbetaling van de waarborgsom.

Werk in uitvoering

Het kan gebeuren dat er in de buurt van uw vakantiewoning wordt ‘gewerkt’. Wij denken bijvoorbeeld aan wegopbrekingen, bouwwerkzaamheden en activiteiten. U zult begrijpen dat wij voor eventuele geluidsoverlast geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden. Wij kunnen dergelijke werkzaamheden immers niet stil leggen.

Zwemmen

De regels rond het zwemmen zijn in het buitenland vaak strenger dan we hier gewend zijn.
Zo ziet u in Frankrijk het bordje 'Baignade interdite' staan als er geen badmeester aanwezig is. Dit betekent dus meestal niet 'zwemmen verboden, maar 'zwemmen op eigen risico'.
Op veel campings / bungalowparken is het zwemshort niet toegestaan en is een badmuts verplicht! Dit geldt met name in landen als Frankrijk en Italië maar kan ook in andere landen gelden.

Privézwembaden bij de huizen uit ons programma zijn in principe vanaf eind april tot en met september gevuld. In sommige gebieden waar HappyHome verhuurt, wordt het privézwembad pas gevuld als het weer dit toelaat. In bijvoorbeeld het hooggelegen Tsjechische Reuzengebergte is het in mei vaak te fris om te zwemmen. Maar in Spanje kunt u vaak weer langer van de zwembaden gebruik maken.

Overleg met de landenspecialist van HappyHome als u twijfelt of het zwembad bij uw vakantiehuis gebruikt kan worden.